2013. június 28., péntek

1993, Vásárosnamény - DVSC MK

Nem is tudom, hogy mi késztetett arra, hogy elő kaparjam ezt a meccset az archívumból. Talán elkapott egy nosztalgikus hullám, így a 20 éves meccsre járásom alkalmából, talán csak amiatt, hogy a rokonok holnap érkeznek Vásárosnaményból, és erről beugrott, hogy hopp, ott voltam először DVSC meccsen.

12 évesen már kezdtem figyelgetni a mérkőzéseket a TV-ben, és mindig kérdeztem az Öregemet, hogy mi újság Debrecenben, hol szerepel a gárda? Ő sem követte még akkoriban annyira a dolgokat így a beszélgetést rövidre zárta azzal, hogy másodosztályban. Nekem ez kb. annyit jelentett, hogy akkor nincs is :) 

Aztán elkezdtem focizni az Olasz Focisuliban, és így már egyre inkább megismertem az aktuális helyzetet a klubbal kapcsolatban. Mivel ezen a nyáron pont a nagyszülőknél vendégeskedtünk pár napot, ráadásul a "stadion" csak pár utcányira volt, így gyorsan a fülünkbe jutott, hogy meccs lesz, és pont a DVSC vendégszerepel a városban. Több se kellett, a család férfi tagjai útra keltek, hogy élőben láthassák az összecsapást.

A pálya a Kraszna parton volt, kicsi, de annál hangulatosabb. Egyik oldalon két fa lelátó, a másik oldalon pedig a töltés. A főútról az egészet takarta egy évek óta romokban álló szálloda maradványa. Mivel a helyi gárda többnyire harmadosztályban serénykedett, így nagy dolog volt, hogy egy elsőosztályú csapat látogat hozzájuk. A város lázban égett, össze is préselődött 1400 néző a kerítések tövében. A pályát egyébként azóta már lebontották, jelenleg egy fürdő áll a helyén... Nagyapámmal rengeteget fociztunk kint rajta, így egy picit szívhez is nőtt, de hát a mai kor szellemének megfelelően az üzleti érdekek kivégezték ezt is, mint oly sok mindent...

A meccsről ami megmaradt, az Sándor Tamás mesterhármasa és a 10 részeg Red Frontos :) A DVSC itt kezdte meg csodálatos őszi menetelését, nekem pedig ez volt az első meccsem.

Ha valakinek van hasonló élménye az nyugodtan ossza meg velem ;)


1 megjegyzés:

  1. Játszottam azon a meccsen a Neményi színeiben, nagy élmény volt!Papp János!

    VálaszTörlés